Polish Belarusian Czech Dutch English French German Russian Slovak Ukrainian

ul. Mostowa 7A, 05-800 Pruszków
tel. 53 53 53 100, 507 034 256

borg.jpggarett.jpghoset.jpgihi.jpgkkk.jpgmelett.jpgmitsu.jpgschweiz.jpgshenck.jpgtoyota.jpgturbo.jpgborg.jpggarett.jpghoset.jpgihi.jpgkkk.jpgmelett.jpgmitsu.jpgschweiz.jpgshenck.jpgtoyota.jpgturbo.jpg

Kontakt

TURBO-RENTGEN

 
do końca 2013r. byliśmy na ul.Prusa13
 
Obecnie znajdujemy się na:
 ul. Mostowa 7a

05-800 Pruszków

Tel.kom: 53 53 53 100
              507 034 256

Przed przyjazdem prosimy o kontakt telefoniczny.

Zapraszamy:
Poniedziałek – Piątek godz. 08:00-16:00
Sobota  giełda samochodowa Ciechanów
Niedziela  giełda samochodowa Warszawa Żerań

Na czym polega jakość ? Czyli , co my robimy a czego nie robi konkurencja.

 

W tym dziale postaramy się Państwu pokazać jak wygląda oszczędzanie na regeneracji oraz jakie mogą być tego skutki.

 

 

Patenty stosowane przez firmy konkurencyjne z którymi się spotkaliśmy przez lata naszej działalności czasami nas zadziwiały , cel ich stosowania jest jeden uzyskać jak najniższe wydatki poprzez wykorzystanie jak największej ilości podzespołów z zepsutej turbosprężarki oraz zakup najtańszych części zamiennych o ponad połowę tańszych od ich wysokiej klasy odpowiedników .Dzięki tym zabiegom firma regenerująca  potrafi naprawić całkowicie zepsutą turbosprężarkę mieszcząc się w budżecie 200zł z groszami !!! Niestety takie turbosprężarki szybko padają ,czasami od razu po montażu a większa część z nich ma maksymalną żywotność nie przekraczającą kilku do kilkunastu tysięcy km.

WAŁEK TURBOSPRĘŻARKI (wirnik wydechowy) jedna z najważniejszych części układu wirującego poddawana nieustannie wysokim temperaturą spalin oraz wysokim obrotom 150 000 - 200 000 obr./min. sprawia to ,że ta część musi być wykonana perfekcyjnie oraz musi zawierać skład stopów zgodny z oryginałem.

Poniżej przedstawiamy zdjęcia z ważenia wałków tego samego typu. Wniosek się nasuwa jeden jeżeli waga wałka różni się od oryginału o ok 20% oznacza to , że ten wałek został wykonany niestarannie oraz różni się diametralnie składem stopów.

  \"walek       \"walek    \"walek

            Wałek oryginał                               nowy wałek stosowany przez nas                      wałek chiński

          waga 101,25 gram                                   waga 100,47 gram                                 waga 119,30gram

 

 



 

 

USZCZELNIENIE TURBOSPRĘŻARKI nie polega tylko i wyłącznie na wymianie zestawu naprawczego czyli łożyska odrzutnik oraz uszczelnienie.

Mianowicie rolę uszczelniacza w turbosprężarce pełni pierścionek uszczelniający , ale żeby dobrze uszczelnił musi być szczelnie osadzony w rowku wałka oraz w otworze korpusu turbosprężarki. ROWEK NA WAŁKU musi mieć odpowiedni wymiar a często się zdarza ,że jest on wycierany przez pierścień uszczelniający przez co powiększa się szczelinka między pierścieniem uszczelniający a ściankami rowka wałka (patrz zdj. poniżej) przez co pierścionek ma miejsce na luz.

 

\"nowy        \"walek   \"walek

Nowy wałek z osadzonym pierścieniem        wałek zużyty z wyrobioną ścianką        Przybliżenie wyrobionej ścianki w rowku wałka

 uszczelniającym. 

 

Niestety taki wałek z wyrobionym rowkiem będzie przepuszczał olej i na nic się zda wymiana pierścionka uszczelniającego. Aby zaoszczędzić większość firm regenerujących roztacza rowek na wymiar pod pierścień uszczelniający o większej szerokości , dzięki czemu ścianka rowka znów jest równa i pierścionek jest do niej dopasowany. Ale niestety zapominają o tym ,że powierzchnia wałka jest utwardzona a roztaczając już i tak wyrobiony rowek przebijają się do powierzchni nieutwardzonej przez co wałek w tym miejscu o wiele szybciej się wyrobi niż wcześniej i zacznie powoli sukcesywnie popuszczać olej. MY TAK NIE ROBIMY! U nas wałek idzie do kosza zastępowany nowym wałkiem.

 



 Korpus - obudowa łożysk turbosprężarki

Istotny element układu wirującego , to w nim są osadzone łożyskowania oraz kanaliki doprowadzające olej do nich.

W momencie kiedy wałek turbosprężarki łapie luz , wyrabia poszczególne elementy korpusu ścianki otworów w których osadzone są łożyska oraz otwór od strony wydechowej w którym osadzony jest wałek z pierścionkiem uszczelniającym. I tu ważne jest aby pierścionek uszczelniający był prawidłowo osadzony oraz odpowiednio ułożony. Tu dokładność musi być zachowana z tolerancją +/- 0,025 mm poza tą tolerancją turbosprężarka jest narażona na puszczanie oleju , może to być na tyle małe puszczanie oleju iż będzie ono niezauważalne a jego skutki mogą się ujawnić po kilkuset do kilku tysięcy kilometrów w postaci zapieczonej zmiennej geometrii , oblepieniu wałka nagarem , szybsze zapychanie filtra cząstek stałych.

Firmy regenerujące po taniości stosują zabieg naprawy korpusu poprzez roztoczenie wyrobionego otworu i osadzeniu w nim tulejki.

Na rysunku poniżej widzimy po lewej korpus z oryginalnym otworem na wałek z pierścionkiem uszczelniającym .Widać w nim faskę która wspiera uszczelnienie , dzięki niej mamy pewność że , wszystkie te elementy odpowiadające za uszczelnienie turbosprężarki od strony wydechowej czyli: rowek na wałku , pierścień uszczelniający oraz korpus są ze sobą spójne. Wracając do zdjęcia , po prawej widzimy korpus z tulejowanym otworem i tu nie mamy faski tylko zwykłą rurkę - zostawiamy bez komentarza .

 \"korpusy\"

Jak widać na uszczelnienie turbosprężarki wpływ ma kilka elementów i nie zawsze pomaga wymiana przysłowiowego uszczelnienia z zestawu naprawczego , ale żeby o tym wiedzieć potrzebna jest wiedza oraz precyzyjne narzędzia do pomiarów zużycia poszczególnych elementów.

 



 ZMIENNA GEOMETRIA

Bardzo ważny element odpowiadający za sprawność oraz doładowanie turbosprężarki. Za jej pomocą samochodowy komputer steruje doładowaniem i jeżeli jest niesprawna albo uszkodzona (posiada braki na łopatkach lub ma je powykrzywiane w przysłowiowe banany ). Łopatki zmieniając swoje ustawienie względem wałka wydechowego(wirnika wydechowego) kierują pod odpowiednim kątem oraz zawirowaniem spaliny na wałek odpowiednio go napędzając dzięki czemu układ wirujący szybciej napiera wymaganej prędkości przez co odczuwamy mniejszą turbodziure wciskając uprzednio puszczony pedał gazu oraz auto napiera mocy z niższych obrotów.

Niestety jest to jeden z najdroższych części które wymienia się przy regeneracji i firmy regenerujące tanio aby zarobić oszczędzają naprawiając zmienne geometrie poprzez prostowanie powykrzywianych łopatek zostawiają łopatki z ubytkami a nawet niektórzy przyspawują uprzednio prostowane łopatki w miejsce łopatek z ubytkami jednym słowem składają z dwóch jedną.

Na zdjęciach widzimy zmienne geometrie : jedna uszkodzona (ciało obce wypadające z silnika np: nagar z kolektora lub egru ) z powykrzywianym łopatkami oraz brakami na ich powierzchni obok niej geometria bez śladów zużycia w stanie nadającym się do ponownego użytku.

Jak ważna jest zmienna geometria zapraszamy do obejrzenia naszego filmiku z ustawiania zmiennej geometrii. ---->http://turbo-rentgen.pl/ustawianie-zmiennej-geometrii

 \"zmienna     \"zmienna

 

 



 

 

DALSZA CZĘŚĆ W BUDOWIE.

 

Ta strona używa cookies i podobnych technologii. Polityka cookies